Pozdrav,
moje ime je Marko i radim kao developer u tvrtki 2e Systems već više od 2.5 godine. Ovim putem bih vam htio prenijeti svoja iskustva i opisati jedan tipičan radni dan.
Sat pokazuje 8:45 i vrijeme je za pokret… danas namjeravam svratiti do ureda, ali bez panike budući da imam klizno radno vrijeme. Savršeno je vrijeme za moje omiljeno prijevozno sredstvo koje mi pomaže ostati u formi i ne zagađuje okoliš – bicikl! U slučaju kiše uvijek mogu na posao busom ili tramvajem budući da nam firma pokriva troškove prijevoza. Za desetak minuta stižem pred ured, parkiram u sigurnoj prostoriji za bicikle te odradim brzo tuširanje, sve vrijeme maštajući o prvoj kavi.
Stavljam masku prije ulaska u lift te pritisnem tipku za zadnji kat; prekrasan pogled na centar grada s Medvednicom u pozadini me svaki put iznova očara. Ovih dana je prilično tiho u uredu jer većina kolega radi od kuće, iako u uredu imamo uigran sustav za izbjegavanje mogućnosti širenja zaraze. Super mi je što je među kolegama uvijek opuštena radna atmosfera, te sam stekao brojne prijatelje s kojima se družim i van posla. Nedostaju mi naša druženja uz boardgameove, odlaske u kino, restorane, sportske aktivnosti… zaista se nadam da će ova pandemija uskoro završiti.
Nakon logiranja na računalo dočekuje me poruka od kolege iz ureda u Melbourneu, Williama… čini se da imamo problem na produkciji. Jedan od naših klijenata, aviokompanija koja koristi naš sustav za prijavu putnika na let (koji se sastoji od React Native mobilne aplikacije iza koje stoji backend napisan u Javi) prijavila mu je problem prije sat vremena. U normalnim okolnostima sve izmjene prolaze kroz standardni proces, odnosno varijantu Scrum agilne metodologije, no ovaj put je riječ o hitnom problemu. Budući da dobro poznajem taj dio sustava, preuzimam problem report na sebe te krećem na analizu. Nakon pregledavanja logova uspijevam reproducirati problem na testnoj instanci sustava te se bacam na traženje greške u kodu. Obično relativno brzo uspijevam naći uzrok problema, no ovaj put mi baš ne ide te tražim pomoć u internoj Skype grupi. Iskusnija kolegica iz ureda u Frankfurtu mi sugerira moguće rješenje te nakon zajedničkog mozganja i nekoliko dodatnih testova čini se da je greška ispravljena! Šaljem svoje izmjene u kodu na odobrenje te obavještavam voditelja projekta o dobrim vijestima. Ako moje izmjene budu prihvaćene, bit će deployane na testni sustav gdje će naš quality control tim testirati i potvrditi da je problem zaista riješen.
Dok još u glavi vrtim film o riješenom bugu, pažnju mi privuče Skype gdje se kolege dogovaraju oko odlaska na ručak u kantinu u prizemlju. Vrijeme leti, već je prošlo podne pa krećemo! Taman pri izlasku iz lifta mi stiže poruka da je moj fix prihvaćen te kreće u testiranje. Ručak s kolegama je ispunjen ugodnim razgovorom i nezaobilaznim šalama dok testne skripte vrijedno testiraju moj fix i ostatak sustava.
Nakon ručka, ponovo svratim do aparata do kavu gdje mi kolega iz quality control tima kaže da je interno testiranje uspješno završeno, te da je fix otišao na integracijski sustav kojeg naši klijenti koriste za testiranje. Budući da više nemam hitnih zadataka, a i već sam riješio sve za trenutni sprint, odlučim ostatak dana provesti u istraživanju potencijalnog novog projekta. Naime, COVID-19 je imao velik utjecaj na avioindustriju od samog početka pandemije, pa smo se uz podršku menadžmenta brzo organizirali i počeli prikupljati te analizirati ideje za moguće nove proizvode i projekte, kao i poboljšanja postojećih. Neke od tih ideja su bile zaista dobre te ih je menadžment odobrio za daljnje korake. Konkretno, na jučerašnjem sastanku je direktor objavio kako je jedna od ideja urodila plodom te smo potpisali ugovor za projekt s tvrtkom u medicinskom sektoru, što bi moglo dovesti do dodatnih prilika u toj industriji. Zaista odlična vijest i razlog za slavlje!
Osobno me više zanima jedan ekološki projekt po imenu “CO2 Net Zero”, kojem je cilj omogućiti smanjenje pa čak i eliminaciju “ugljičnog otiska” putnicima u avio prometu. Najveći tehnički izazov kod ovog projekta je omogućiti jednostavnu integraciju u postojeće sustave, a već imam ideju koji framework bismo mogli koristiti. U svakom slučaju vjerujem da bi ovo rješenje moglo imati stvarni učinak na očuvanje okoliša, te željno iščekujem početak rada na njemu.
Dobivam poruku od voditelja projekta da je fix testiran i odobren od strane klijenta, što znači da je vrijeme za puštanje u produkciju. Preko Skypea koordiniram s kolegama te pratim proces kroz našu check-listu. Deployment prolazi bez problema, te radimo nekoliko provjera kako bismo se uvjerili da smo zaista riješili problem i da sve ostalo radi ok. Desetak minuta kasnije stiže potvrda od klijenta da sustav radi normalno, te da su vrlo zadovoljni brzinom kojom smo ispravili bug. Zaista puno znači činjenica da imamo odličnu komunikaciju s klijentima te su sastanci s njima opušteni i produktivni.
Na kraju dana mi iskače podsjetnik da za 10 minuta počinje “2e virtualni bar”, što je još jedna od dosjetki za druženja među kolegama usred pandemije, pa makar i virtualno. Kolegama iz Melbournea je već kasno, no mislim da će se William svejedno pridružiti nakon ovog uspješnog hotfixa. Uzimam cugu iz hladnjaka, palim kameru i spajam se na naš online happy hour. Samo ne smijem zaboraviti da sam u ured došao biciklom…
Nadam se da sam vam uspio dočarati kako izgleda jedan radni dan u 2e Systems. Ako vam zvuči zanimljivo, javite nam se; nove kolege su uvijek dobrodošle, a mjesta za stolom za boardgameove uvijek ima!
Pozdrav,
Marko
Ako želite saznati više o 2e Systemsu, posjetite našu web stranicu ili pratite naše objave na društvenim mrežama.