Studentsko je razdoblje, premda se ponekad tako možda ne čini, zasigurno jedan od najzabavnijih perioda života. Mogućnosti su neograničene, slobode je na pretek, a eksperimentiranje osnovni način otkrivanja svijeta. Dugo smo razmišljali kako na najjednostavniji način jednom studentu koji tek treba krenuti u svijet rada predočiti kako je raditi u Rimac Automobilima, kakva je atmosfera, koje vrijednosti njegujemo i čemu stremimo, a kako bi taj isti student što lakše donio odluku vidi li se u takvom okruženju.
Odlučili smo se prisjetiti i ispričati Priču o Marku, našem zaposleniku koji nam se pridružio još kao student, a koji je zahvaljujući vlastitom entuzijazmu, disciplini i pozitivnom duhu po kojem je poznat danas voditelj jednog od teamova unutar Razvoja i ne prestaje postizati dobre rezultate. Marko je, inače, diplomirao elektrotehniku i informacijsku tehnologiju na FER-u 2019. godine, a trenutno vodi team za razvoj BMS-a embedded hardwarea.
HR: Kada bismo te zamolili da se prisjetiš svojih prvih dana u Rimac Automobilima, kako bi ih iz današnje perspektive opisao?
Marko: Pa… veoma zbunjujuće. Kako sam došao na trećoj godini u Rimac Automobile nisam imao gotovo ništa praktičnog znanja, a stanje u firmi je bilo veoma dinamično te je zahtijevalo brzo prilagođavanje. Tako da bih rekao da je bilo pomalo teško, ali veoma zanimljivo i korisno jer mi je doslovno sve bilo novo te sam učio nove stvari na dnevnoj bazi. Danas je taj proces bolje uređen jer je puno više ljudi, poslovi su bolje podijeljeni te zbog toga mentori imaju više vremena za nove zaposlenike.
HR: Kako to da si se u startu poželio prijaviti u Rimac Automobile još tijekom studija?
Marko: Rimac Automobili su mi bili jedina tvrtka u kojoj sam htio raditi zbog ljubavi prema automobilima. Da bih se bavio nečime što je imalo slično ovome morao bih ići van Hrvatske, a i tada je upitno bih li radio ovako zanimljive stvari i bio okružen ovakvim ljudima. Osim ljubavi prema automobilima, čuo sam da je opuštena atmosfera, da su tamo mladi i ambiciozni ljudi te sam općenito bio siguran da je to jedna dobra i perspektivna priča.
HR: Koliko je tvoj tadašnji voditelj, odnosno mentor, iz odjela pridonio razvoju tvoje karijere?
Marko: Promijenio sam dva mentora od kad sam u Rimac Automobilima te su obojica puno utjecala na mene. Osim toga što su me naučili veoma puno o poslu, naučili su me kako razmišljati i pristupati problemu – a za što mislim da je još bitnije. Također, sadašnji mentor od kojeg sam preuzeo BMS team me dugo pripremao za tu ulogu te me u tom periodu naučio puno o organizaciji vremena i zadataka te komunikaciji s kolegama.
HR: Koliko ti je bilo teško usklađivati akademske i poslovne obveze? A koliko ti je iskustvo rada tijekom studija pomoglo u samom studiju?
Marko: Nisam imao nikakvih problema po tom pitanju. Radio sam najviše što sam mogao, na petoj godini skoro puno radno vrijeme. Naravno, politika voditelja pa tako i tvrtke jest da je fakultet na prvom mjestu, tako da svi imaju razumijevanja za ispite, labose i učenje jer su skoro svi ferovci pa znamo o čemu pričamo. Također, znala se zalomiti i poneka studentska srijeda, sve je to za ljude. Rad u Rimac Automobilima mi je bio samo još veća motivacija da završim fakultet u roku kako bih čim prije ušao u stalni radni odnos.
HR: Koje su stvari koje posebno cijeniš i voliš u ovoj firmi? Postoji li nešto što je izdvaja od drugih?
Marko: Pa definitivno je to ekipa i to nije floskula. Kroz zadnje 3 godine smo se veoma zbližili, na poslu se puno radi, ali je sve u dobrom duhu što čini posao znatno lakšim. Osim zabavnog dijela, na poslu ima puno vrhunskih inženjera od kojih se može jako puno naučiti što svakako cijenom. Također, svaki dan gledati vrhunske automobile, ponekad se i voziti u njima ili ih čak voziti, to nema cijene…
HR: Danas vodiš team za razvoj BMS-a embedded hardwarea. Kako si se snašao u ulozi voditelja i koje su prednosti toga vidiš?
Marko: Nije na meni da govorim kako sam se snašao, to je više na mom nadređenom i mom timu da sude, ali nadam se da je sve uredu – iako uvijek može bolje. Kao i sve u životu, tako i ova promjena ima prednosti i mane. Svakako je prednost to što imaš veći utjecaj na odluke, više te se pita za mišljenje i preuzimaš sve veće odgovornosti. Naravno, mana je što se ipak udaljiš od samog inženjerstva, ali to je sad tako.
HR: Što bi poručio nekome tko razmišlja o zaposlenju u Rimac Automobilima?
Marko: Svakako probajte! Meni osobno je to definitivno jedna od najboljih odluka u životu i nisam niti jednom požalio. Ne tražimo od studenata da sve znaju kad dođu jer to nije realno za očekivati. Tražimo da ste zainteresirani, spremni učiti i da se snalazite u novim situacijama tako da nema razloga da se ne pokušate prijaviti.